_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Jak se konečně přestat přejídat a začít hubnout?!

22. července 2018 v 7:00 | Grafomanka |  Krasna.cz
Máme tolik možností, co dobrého zakousnout a pak je těžké odolat. Při redukci váhy je však potřeba se těchto neřestí vzdát (nebo je alespoň minimalizovat). Vsadit na pravidelnou, zdravou a vyváženou stravu je nutnost. V tomto článku jsem si pro tebe připravila pár tipů, jak se konečně přestat přejídat haldou jídla a začít tak hubnout.

Naplánuj si jídelníček!
Vždy večer si sepiš, co další den budeš jíst. Tohoto plánu se poté striktně drž. Budeš vědět, co tě čeká a na co se můžeš těšit. Pokud si hlídáš příjem kalorií, pak si přesně vypočítáš, kolik toho můžeš sníst a dle toho si sestavíš také jídelníček. Zapisovat si potraviny můžeš do aplikace v chytrém telefonu. Inspiraci pak hledej na internetu, jelikož je spousta šikovných bloggerek, které se dělí se světem o tipy na zdravý jídelníček.

Řiď se nákupním seznamem!
Napiš si doma nákupní seznam a poté jej v obchodě dodržuj. Pokud nebudeš mít doma nic nezdravého, pak nebudeš mít jak zhřešit. A takový klasický tip - nechoď nakupovat s prázdným žaludkem, jinak bys vykoupila celý supermarket.

Jez vždy ve stejný čas!
Tělo potřebuje pravidelnost. Nesmí hladovět, jinak by si začalo ukládat zásoby na horší časy. Pokud své bříško naučíš, kdy dostane jíst, pak nebude ve stresu, že by hladovělo. Rozestupy mezi jídly by měly být zhruba 3-4 hodiny, například budeš snídat v 7 h, svačit v 10 h, obědvat ve 13 h, svačit v 16 h, večeřet v 19 h. Pokud chodíš spát velmi pozdě, pak přidej ještě další večeři, abys nehladověla. Bude-li to tak, že vynecháš oběd a odpolední svačinu, poté přijdeš domů a sníš toho naráz hromady, jelikož budeš mít pocit, že se potřebuješ dojíst. To ale není správně! Jez pravidelně.

Co oči nevidí…
Leží ti na stole bábovka? Pak budeš po malých kouskách ochutnávat a ochutnávat, až ji vlastně celou sníš. Pokud to neuvidíš, pak na to nebudeš mít takovou chuť.

Přestaň uzobávat!
Tady si vezmu malý bonbon, tady ochutnám kousek koláče, tady si dám něco malého… Ono i ty malé neřesti se počítají. Pak se to nakupí a je jich moc. Dodržuj striktně 3 hodiny mezi jídly a v mezičase nemlsej.

Nabírej si menší porce na talíř!
Někteří si naberou obří porci s tím, že když tak prostě nechají. Nakonec je to tolik láká a motivuje, že to snědí všechno. Následuje pocit přesycení, bolesti břicha a únava. Tohle chceš? Mysli na to, jak špatně se po přecpání cítíš.

Občas zahřešit je v pořádku!
Je prakticky nemožné striktně dodržet 100 % zdravý jídelníček, občas máš dovoleno zhřešit. To ale neznamená, že splácáš vše, co uvidíš. Pokud máš chuť na čokoládu, dej si čtvereček kvalitní hořké čokolády a uvidíš, jak ukojí tvé touhy. Zbytek čokolády schovej do skříně!

Trestej se!
Snědla si celou tabulku čokolády? To rozhodně v plánu nebylo. Abys ji vysportovala, naordinuj si hodinu cvičení navíc. Buď na sebe přísná.

A když už se náhodou stane, že se přecpeš něčím nezdravým, neznamená to, že teď už po zbytek dne budeš jíst jak prase, protože si řekneš, že teď už je přece všechno jedno. Zkrátka se to stalo! Teď už to nevrátíš. Stále se ovšem drž svého zdravého plánu a jez následně už jen zdravá jídla. Malé zakopnutí není konec světa.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama