_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Leden 2016

Jak urychlit zasychání laku?

21. ledna 2016 v 7:00 | Michaela Vančurová - 19 let |  Krasna.cz
Všechny holky, které si doma samy lakují nehty, to znají. Ten únavně-otravný pocit, když si nalakuješ nehty a potřebuješ začít normálně fungovat a dělat milion věcí, ale nemůžeš, protože by se ti lak poškodil, a pak můžeš začít lakovat znovu.
Já jsem člověk, který potřebuje všechno teď hned a basta! Nerada na něco čekám a nesnáším pomalý lidi na pokladně v obchoďáku. Proto neustále hledám a vymýšlím, jak na to, aby lak na nehtech uschnul co nejdříve! Zde jsou mé tipy.


Ponoř nehty do ledové vody.
Nepouštěj rovnou příkrý pramen na nehty, to by je mohlo poškodit. Jen jemně je namoč do studené lázně.
A jelikož chlad urychluje schnutí, slyšela jsem již i o fíglu, kdy si na pár hodin strčíš lak do ledničky a poté s ním nehty nalakuješ.

Lakuj pomalu.
Jestliže dáváš vícero vrstev, nechej je postupně vždy zaschnout. Urychlíš tak celý proces. Když naneseš haldu laku najednou, vytvoří se ti bublinky, lak ti poteče pryč z nehtu a zasychání bude trvat pěkně dlouho.

Pořiď si urychlovač zaschnutí laku.
Dnes už existují takové vymoženosti, které ti s tvým problémem pomohou. Existují spreje, které si na lak nastříkáš, a ten urychleně zaschne. Nebo vytvrzovače (je to jen takový průhledný nadlak), které lak dosuší a některé mají i další výhody (jako třeba: zvýší lesk nebo trvanlivost laku).

Vysuš si je fénem.
V profesionálních salónech používají speciální sušičky, ty máš doma ale pouze fén. Nevadí, i ten se dá použít. Ovšem použij studený vzduch, nikoliv teplý.

Použij deodorant.
Deodorant ve spreji musí obsahovat 0% alkoholu. Jednoduše nastříkej na čerstvě nalakované nehty a je to.

Znáš i nějaké další fígly na rychlejší schnutí laků?

Jak zastavit vypadávání vlasů?

14. ledna 2016 v 7:00 | Michaela Vančurová - 19 let |  Krasna.cz
Trápí tě vypadávání vlasů? Nacházíš své vlasy úplně všude? Otravuje tě to a ráda bys s tím něco udělala? Pak je tento článek určený právě pro tebe!
Předem říkám, že nejsem žádný odborník, ale za svůj krátký život jsem nasbírala několik rad a zkušeností, které by mnohým mohly pomoct.



Nejprve budeme pátrat po příčině tohoto problému:
Příčinou může být prakticky cokoliv: traumatické události, hormonální změny, změna ročního období, stres, genetika, příliš vitaminu A (což je pro mě poměrně šokující informace), antikoncepce, hubnutí, těhotenství, věk, onemocnění (diabetes), některé léky, barvení, fénování nebo až přehnaná péče o své vlasy… Ovšem objevit právě příčinu může být složité.

Správná strava:
Jako vše, i vlasy potřebují tu správnou výživu. Dopřej ji proto stravu bohatou na minerály (vápník, hořčík, zinek, fosfor, železo…), vitaminy (vitamin B je proti lupům a vypadávání, E pro hebkost, C pro zdravý růst…) a bílkoviny (mléko maso, ryby, vejce apod…), které jsou základním stavebním kamenem vlasů. Aby se vlasy nelámaly a nebyly příliš suché a bez života, potřebují lipidy, které najdeš v olejích a tucích.
Případně si můžeš zakoupit i doplňky stravy (př.: Gynex).

Mytí vlasů:
Mýt vlasy se doporučuje 1x během 3 dnů. Používej šampon proti vypadávání vlasů a k tomu i nějaký ten kondicionér, aby ses dočkala skutečného výsledku. Nepodceňuj tyto přípravky na vlasy!
Vlasy po umytí nikdy nedrhni ručníkem. Zacházej s nimi naopak velmi šetrně a jemně. Ani fén bych ti nedoporučovala. A používej kartáč s měkkými štětinami.

Pilulky jsou již i na vlasy!
Zakoupit si také můžeš pilulky (HairClinic, DonnaHair), které jsou určené proti vypadávání vlasů.


Útěchou ti může být, že vlasů je na tvé hlavě ještě spousta a spousta, tak nezoufej, plešatá určitě nebudeš. Vypadávání vlasů je normální a úplně se ho nikdy nezbavíš!

Aby ses nezbláznila!

7. ledna 2016 v 7:00 | Michaela Vančurová - 19 let |  Krasna.cz
Život dokáže být velmi hektický. Někdy máme před sebou stresující události, z kterých nedokážeme spát ani odpočívat (Nečeká tě třeba maturita nebo státnice?). Je toho na tebe moc, přes den se pomalu nezastavíš, potřebuješ furt něco dělat, hromada nepříjemných úkolů před tebou a ty to nestíháš…
Ach jo, z toho aby se jeden zbláznil. Já mám pro tebe pár tipů, jak se v takových dnech nezbláznit.


Zjistila jsem, že v dnešní době spousta teenagerů neumí být sama se sebou. Jen chvíle, kdy si uděláš radost, odpočíváš a cítíš se prostě uvolněně, v klidu a aspoň na chvíli se zastavíš v tom rušném světě, kdy po tobě neustále někdo něco chce. Při tom na tom není nic těžkého. Jednoduše se hýčkej.

"Celý týden čekáme na víkend. Celý rok čekáme na prázdniny. Celý život čekáme na štěstí…" ŽIJ HNED!

Udělej si chvilku, kdy se budeš cítit dobře.
Zima je pro tyhle chvilky odpočinku ideální, jelikož se každý chce "zababušit" do postele, s chlupatou příjemnou dečkou a hromadou polštářů.
Nejsi stroj, abys makala 24h/7dní v týdnů. Je potřeba se na chvíli zastavit a odpočinout si. Jakmile budeš mít pro dnešní den splněny všechny povinnosti. Lehni si. Dříve určitě ne, protože bys ležela a musela furt přemýšlet na to, co ještě musíš.
Není zas tak obtížné si tu hodinku najít, i když se to tak zprvu může zdát. Odměň se. Nauč se odpočívat/relaxovat - to je pro život velmi důležité.

Udělej si příjemnou atmosféru.
V pokoji aby bylo příjemné teplo. Zhasni všechny světla, nech jen rozsvícenou oblíbenou voňavou svíčku, pokud se v takových věcech vyžíváš jako já. Obleč si pohodlné oblečení (však to znáš: tepláky, svetr a chlupaté ponožky) - teď si nehraj na Miss World a dej si k tomu něco dobrého (třeba čaj, kávu nebo sladké, což je dobré na nervy).

Aktivity vhodné pro odpočinek aneb nicnedělání.
Hlavně nic náročného na hlavu nebo fyzicky náročného. Určitě bych vzala do rukou nějakou dobrou knížku, pusť si nějaký uklidňující film na notebooku nebo v televizi, koukej na zábavná videa na youtube nebo si pusť písničky, které máš ráda. Jestliže tohle ležení prostě nezvládáš, zajdi si sama na procházku. Jen ty a tvá duše.
Stav absolutního odpočinku: lehni si, zhasni, nepoužívej žádnou elektroniku ani nic, jen zavři oči a užívej si to, že nic neděláš, nic nemusíš. Jen vnímej své tělo, jak se postupně uvolňuje.



Co ty děláš, když je toho na tebe moc a potřebuješ vydechnout?

Dala sis předsevzetí, že zhubneš?

2. ledna 2016 v 7:00 | Michaela Vančurová - 19 let |  Hubneme!
Každoročně si miliony a miliony lidí říkají, že v novém roce začnou sportovat a jíst zdravě. Na Vánoce dostali permanentky do posilovny, ty se pak v lednu plní lidmi… ale již v únoru jsou opět prázdné. Jak tedy zajistit, aby letošní předsevzetí bylo úspěšné? Mám pro tebe pár tipů.


1. Dej si reálné cíle.
"Zhubnu 20kg", pokud vážíš 50Kg je trošku nereálné, ještě když k tomu dodám "do 2týdnů". Stanov si cíl, který víš, že jsi schopna a je v tvých silách splnit. Zdravé hubnutí je 0,5kg za týden. Také podotýkám, že nejprve půjdou kila dolů sama, ale posléze už to bude těžší, tak s tím počítej.
Ani v jídle se nemůžeš na 100% omezovat. Úplně a hned vyřadit sladké je nereálné. A bez tuků život též nepůjde, protože je tvé tělo v určitém množství i potřebuje. Pokud to opravdu myslíš vážně, zajdi si k poradci, který ti za nějakou tu finanční částku sestaví jídelníček na míru - což je ta nejlepší možnost.

2. Sestav si plán/program.
Bude potřeba vše pěkně (opět reálně) naplánovat. Urči si, které dny v týdnu budeš makat a které dny budeš mít volno (ideálně 5krát týdně vždy 1hodinu věnovat sportu). Volno opravdu dodržuj, protože jestliže si řekneš, že budeš cvičit každý den 5h, tak se brzy úplně zničíš, nejspíš onemocníš a vydrží ti to maximálně 2 týdny.
Také si dobře rozmysli, jakou cestou půjdeš, a to sice jaký druh sportu zvolíš. Jestli jsi spíše ten typ, co maká v posilovně, nebo jsi milovnice plavání. Doporučila bych ti, ať si rozhodně vybereš aktivitu, která tě dlouhodobě baví a jen tak bavit nepřestane. Cvičíme přeci s radostí a láskou! Časem se na svoje tréninky začneš těšit a nebude to povinnost, ale zábava.

3. Nebuď na to sama.
Ve více lidech se to lépe táhne. Pokud se ti zrovna nebude chtít, tvůj kamarád tě vyburcuje a navzájem si pomůžete. V posilovně si můžeš najmout osobního trenéra, který bude vědět, jak na tvé tělo a bude tě nutit se sebou něco dělat. Navíc budeš mít jistotu, že cvičíš správně.

4. Motivace je snad nejdůležitější bod.
Uvědom si, proč to vlastně děláš. Vyfoť si svoji fotku postavy a pak se jen těš, až k této fotce PŘED přidáš fotku PO a uvidíš změnu. Vylep si pokojíček motivačními fotkami a citáty. Napiš sama sobě vzkaz, který si přečteš, až to budeš chtít jednou vzdát. Udělej cokoliv pro splněný svého cíle.



Nebude to lehká cesta. Vypotíš spoustu potu, bude to bolet, zpočátku možná nebudou vidět žádné výsledky, ale ta ODMĚNA, že si to dokázala, skutečně stojí za to! Tak jdi na to! Teď hned! Neodkládej to na zítřek!