_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Říjen 2014

Jak na rychlejší růst vlasů?!

13. října 2014 v 7:00 | Michaela Vančurová - 18 let |  Krasna.cz
Každá jsme originální, každá jsme svá, proto některé z nás mají dlouhé vlásky, jiné zase krátké. Štve tě, že ty jsi ten druhý případ? Poradím ti, co dělat.

1. Pravidlo: buď trpělivá!
Vlas roste průměrně jeden cm za měsíc, proto výsledky nemůžeš čekat ihned. Vlas prochází třemi fázemi. V první (trvá zhruba 3roky) vlas roste, později se dostává do fáze, kdy přestane růst a po dvou až třech týdnech vypadne a je nahrazen novým. A věděla si, že za den ti vypadne průměrně okolo 40ti vlasů?
2. Pravidlo: vlásky musí být zdravé!
Proto je důležitá péče. Hned prvním krokem bude cesta ke kadeřnici, která ti ostříhá suché, roztřepené konečky. Zvlášť pokud se ti vlasy lámou, tak je potřeba zbavit se těch zničených, aby mohly začít růst.
Bezpochyby nejhůř jsou na tom blond vlasy, z kterých vlivem peroxidu vzniká chemlon. Co si budeme povídat… blonďatá barva umí být pěkně škodná, zvlášť v kombinaci s žehlením a fénováním. Ale o těchto škodlivostech by se dalo polemizovat dlouho a dlouho…
S vlasy zacházej opatrně, což znamená zbytečně je nepřetěžovat laky, nedrhnout je při mytí apod… Dokonce i šampon umí udělat neplechu, proto dej přednost těm přírodním. Neprospívá jim rozhodně ani alkohol a kouření!
3. Pravidlo: dodej vlasům potřebnou výživu!
A jako všechno, i růst vlasů souvisí s tvým jídelníčkem. Což znamená, že bys měla jíst hodně ovoce, zeleniny a luštěnin. Mezi minerály, které ti určitě pomohou, patří: zinek, hořčík, křemík, selen, jód, vápník... Mezi vitamíny pak: vitamín A, C a E. K televizi si pak můžeš sednout s dobrůtkami, jako jsou mandle, rozinky nebo ovesné klíčky. Nesmím opomenout ani pitný režim!
4. Další přípravky…
- Kopřiva, kterou si zakoupíš v lékárně. Stačí 2-3lžíce na půl litru horké vody. Hodinu nech odležet, a při umývání vlasů si je tím opláchni. Vydrží ti na několik měsíců.
- Pupalkový olej. Opět se dá zakoupit v lékárně. Stačí jedna lžíce, spolknout a vlasy budeš mít pevnější.
- Doplňky stravy jako Panthenol, Biosil, Revitanol nebo Pangamin, též na Bioaquanol U a H jsem četla snad nejvíce kladných recenzí.
- Dále Biohar, který zakoupíš v lékárně nebo drogerii. Pozn.: Není nad to se poradit se svou lékárnicí.
- Vlasové oleje, např.: kokosový, meruňkový, mandlový nebo konopný či lopuchový výluh…
- Dokonce i kofein má příznivé účinky na růst a pevnost vlasů. Podívej se po šamponu, který kofein bude obsahovat.

Velký vliv na růst vlasů má i genetika, ale existuje spousta přípravků, které pomáhají, tak co takhle to zkusit? Za to nic nedáš :)


Jak správně a efektivně hubnout? Sedmero.

3. října 2014 v 7:00 | Michaela Vančurová - 18 let |  Hubneme!

Občas se mi chce brečet, když vidím, jaké všelijaké rady na hubnutí se šíří po internetu. Co to takhle raději dělat zdravě, když už zdraví máme jen jedno?!

1. Při správné dietě se nehladoví!
Úprava jídelníčku se v průběhu hubnutí nerovná hladovění. Jde zkrátka jen o to: začít žít zdravě. To znamená 5-6krát denně nejlépe po 3hodinách. Jídlo by mělo být pestré a vyvážené, mělo by obsahovat bílkoviny (tvaroh, vejce, jogurt…), vlákninu (celozrnné pečivo) pro správné trávení a samozřejmě zeleninu + ovoce! Pokud se budeš správně stravovat, časem pochopíš, že chuť na blbosti vlastně nemáš.
2. Kolik těch kJ teda přijmout?
Na internetu ti řeknou, že zhruba 6000kJ, jenže zní to logicky, když někdo má 120kg a někdo 60? Někdo je žena a někdo muž? Samozřejmě je to individuální. Ovšem příjem by měl být vždy nižší než výdej energie, aby hubnutí mohlo probíhat.
- vyplatí se číst etiketu na výrobku
- nenech se nachytat "fitness" zbožím
- mlsání sladkostí nahraď mlsáním ovoce
- vše je to v hlavě, když nebudeš na jídlo myslet, nebudeš se přežírat, zaměstnej své tělo
3. Nezhubneš ze dne na den.
Ačkoliv všechno chceme hned a tady, bohužel ani žádná zázračná pilulka ti tohle nesplní. Jakmile začneš držet hladovku, nevydrží ti to věčně, brzy se vrátíš do starých kolejí a přibereš ještě více, než si zhubla. Správně hubnutí je asi 0,5kg za 2týdny. Buď trpělivá!
4. Pravidelnost především…
Tím myslím ať už pravidelnost v jídle, kdy si tvé tělo navykne, tak samozřejmě ve sportu. Nestačí cvičit 3krát denně 30minut. Dokonce nebude stačit ani 5krát denně. Budeš muset pořádně máknout (aspoň 4krát týdně 1 a půl hodiny).
5. Urči si reálný cíl, a pak se odměň!
Při výšce 165cm a váze 60kg, nemůžeš čekat, že zhubneš na 40 během měsíce. Proto si urči reálný a hlavně rozumný cíl, který nebude na hranici "anorexie" a mimo tvé možnosti. Za každé to kilo dolů se odměň (ale ne jídlem!), kup si třeba nové tričko nebo řasenku. Zkrátka cokoliv ti udělá radost a posune tě dál.
6. Vše je to v hlavě!
Jídlo neřeší stresové situace. Proto zajídání rozchodu čokoládou ti kluka nevrátí. Naopak sport, ten ti může pomoct vyhnat z hlavy problémy a černé myšlenky. Zásadou č.1 při hubnutí je mít to v hlavě srovnané, být v pohodě, nestresovat se. A rozhodně by ti to nemělo až "stoupnout" do hlavy. Neobtěžuj své kamarádky kecy o tom, co má kolik kalorií, co všechno můžeš a nemůžeš, jak se hrozně moc musíš hlídat, co vše musíš udělat a sníst… buď v pohodě a půjde to lépe.
Pozn.: spousta z nás dělá, že si hned po cvičení stoupneme na váhu a čekáme, že uvidíme nějaký výsledek. Bohužel však. Zbytečně se nestresuj. Mnohem radši si kontroluj své míry, které si můžeš zapisovat do vlastnoručně vyrobené tabulky.
7. Zůstaň zdravá.
V období "hubnoucího plánu", kdy máš všechno zorganizovaný, by tvému tělu nepřišla vhod nemoc. Proto se o sebe starej i v této oblasti. Tím myslím, rozehřej se před cvičením. Postupuj pomalu ale jistě.