_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Září 2014

Jsi závislá na sladkém? Pomůžu ti.

29. září 2014 v 7:00 | Michaela Vančurová - 18 let |  Hubneme!
Já osobně miluji sladké! Všechny ty oplatky, marshmallow, dortíky, palačinky… sbíhají se mi sliny, jen když o tom mluvím. Občas zhřešit je přirozená (skoro bych řekla, že je to i v pořádku), ale když už je toho moc, začne se to negativně projevovat na našem těle. Zde je pár rad, jak se sladkému vyhýbat…

- Co oči nevidí, to žaludek neláká. Tím myslím, nenechávej doma na stole půlku čokolády, kterou si včera nedojedla. Jakmile to uvidíš, dostaneš na to chuť a těžce se ti bude odolávat. To samé platí o vánocích, když všude voní cukroví. Zajisti, aby se doma takové "neřesti" přestaly kupovat.
- Rozlišuj hlad a chuť. Říká se, že hlad je převlečená žízeň. Tak pokud máš i po jídle ještě stále na něco chuť, vypij sklenici vody.
- Nechoď nakupovat s plným žaludkem. Vždycky si před odchodem do obchodu napiš seznam, kterého se budeš striktně držet. Všichni to známe, vidíme dobroty a slevy, hned bychom to tam celé vykoupily.
- Pečení je sice velká vášeň a mě samotnou to baví, jenže pak dochází k ochutnávání a žranici. Až se z toho stává hřích. Raději nabídni návštěvě.
- Žvýkej. Žvýkačka tvému tělu dodá pocit, že něco papáš a zvlášť mentol tě zbaví chuti na sladké.
- Urči si denní dávku zhřešení. Úplně bez sladkého to teda nepůjde, tak se ho pokud co nejvíce omezit. Urči si 3kostečky čokolády denně, a pak ji odnes někam hodně daleko a zapomeň na ni! Pokud však nemáš silnou vůli, nepokoušej a buď na sebe přísná.
- Čti složení! Etiketa na obale umí dokonale vystrašit, když si přečteš, jaké hnusy vlastně jíš, a kolik bys musela toho nasportovat, než bys jednu tu tyčinku spálila. Raději to odlož a ušetři si práci. Navíc se nenech zmást "fitness" výrobky.
- Zkus nahradit to sladké třeba ovocem. Je to zdravější a má plno vitamínů!
- Zaměstnej své tělo, většinou je to jen v hlavě. Pokud na dobroty nebudeš stále myslet, nebudeš mít ani tu potřebu je jíst.

Z vlastních zkušeností vím, že občas je dobré u sebe nenosit peníze, abys náhodou nedostala tu známou chuť… anebo taky nechodit k babičce, protože od té se vracím o 5kg těžší vždycky…


Jak SPRÁVNĚ cvičit?!

26. září 2014 v 7:00 | Michaela Vančurová - 18 let |  Hubneme!
Spousta z nás se žene za cílem, úspěch ale pořád nepřichází. Každý by rád měl všechno hned, teď a tady, bohužel většinou je to běh na dlouhou trať. Ale jak tedy "běhat" správně?

1. Kdy si dát do těla?
Aspoň 2h před bys neměla jíst. Ne nadarmo nám maminky říkaly "nechoď do bazénu, teď si jedla!" V žádném případě necvič s plným žaludkem, ale ani s prázdným. Nechceš se přece pozvracet ani zkolabovat. Vědci doporučují cvičit spíše ráno, kdy tvůj organismus ještě není nastartovaný. Spálíš tak více kalorií a nebudeš potřebovat ani kávu, protože ranní rozcvička ti dodá energii na celý den.
2. Bez rozcvičky to nepůjde!
Nohu si bez pomalého protahování za hlavu nedáš. Spousta z nás na nějaké "rozcvičení" kašle. Vždyť je to přece zbytečné, ne? Pak skuhráme nad nataženým svalem, když se další den ani nepohneme. Rychlé prudké pohyby tvá záda mohou dohnat až do nemocnice - to mi věřte, mluvím z vlastní zkušenosti. Rozehřej své tělo aspoň 30min.
3. Hlavní zásada každé slečny: Neřeš to, jak vypadáš!
Naprosto mě dostávají lidé, co sice chodí do posilovny (většinou se jen vyfotit v zrcadle, aby si měli co dát na fb…), ale stydí se zpotit. Obleč si elastické legíny, aby tě neomezovaly v pohybu. K tomu tričko, z kterého ti nebudou padat kozy, ale naopak ti je pěkně zpevní. A hlavně: nechodíš tam balit kluky, tak si svaž vlasy do drdolu nebo culíku.
4. Pitný režim ANO, ale nic se nemá přehánět.
Rozhodně při sportu nezapomínej na pitný režim - tím myslím chlazenou vodu bez bublinek. Ovšem tím ti neříkám, že se máš až po okraj naplnit vodou, až pak budeš co 10minut chodit čůrat a k tomu se budeš cítit těžká (obzvlášť při běhu).
5. Když už jsi v tom…
Důležité je správně dýchat. Nekecej a soustřeď se. Udržuj si své tempo, radši pomalu, ale déle. To samé platí při jednotlivých cvicích: raději menší zátěž a více opakování, protože tak se správně hubne! Nezapomeň si ani kontrolovat správnou tepovou frekvenci.
6. Hubnout neznamená na pokraj sil!
V žádném případě neskákej do ničeho po hlavě. Chce to svůj čas. Potřebuješ se do všeho pomalu, ale jistě dostat. Pokud se sportu chceš věnovat pravidelně, musíš vydržet být zdravá a "nebolavá", proto postupuj po malých krůčkách. Nepodceňuj třeba chůzi, která ti nedá tolik zabrat, ale je to nejúčinnější lék proti tlustým stehnům.
7. Cvič tak, jak se ty cviky dělají…
Vždycky se vyplatí vědět, co děláš (k tomu ti mohou pomoct trenéři). Například u dřepů si spousta lidí myslí, že je nutné je dělat až k zemi. Při tom správné dřepy, z kterých tě nebudou bolet kolena, jsou pouze do pravého úhlu. Kolena bývají zrádná, a pokud chceš dělat něco, co je nebude tolik zatěžovat, zkus jízdu na kole nebo plavání.
8. A nakonec dodej tělu to potřebné…
Po dokončení fyzické aktivity by ses měla ještě naposledy protáhnout.
Půl hodiny po cvičení můžeš tělu dopřát i nějaké sacharidy (třeba v podobě ovoce). Na místě jsou také bílkoviny (např.: vejce…)a vláknina (př.: celozrnné pečivo).

Někdy je potřeba si chvíli počkat, ale výsledek stojí za to!

Jak bojovat proti celulitidě?

13. září 2014 v 7:00 | Michaela Vančurová - 18 let |  Krasna.cz
Och, celulitida, problém mnoha žen. Co si budeme vykládat? Nejsme dokonalé, vždy se najde nějaká malá chybička. Měly bychom se mít rády i s nedostatky. Ovšem proti některým nedostatkům se dá bojovat, i když to nemusí být úplně lehké a výsledek nemusí být vždy 100%.
Hodně žen se ptá: "proč?", může za to nadváha, dědičnost, stres, hormony (estrogen - což vysvětluje, proč kluci celulitidou netrpí), špatný životní styl nebo špatný krevní a lymfatický oběh… dokonce i hormonální antikoncepce může mít na tvou pomerančovou kůži vliv.

Hodně pij!
Dostatečný přísun tekutin - v podobě čisté vody, zapomeň na sladké limonády (Colu, Fantu apod…), kávu a alkohol. Denně bys měla vypít asi 2-3l.
Správná životospráva!
Vyhni se živočišným tukům a cukrům. Omez solení. Největším zlem jsou jídla ze sáčků a polotovary. Nezapomeň taky na pravidelnost v jídle (5krát denně, s pauzou 2-3h). Dej přednost celozrnnému pečivu, ovoci, zelenině, rybám. Na mlsání poslouží třeba ořechy nebo slunečnicová semínka.
Cvičením podpoříš mízní krevní oběh!
Samozřejmě bez pocení to nepůjde. Nedoporučovala bych však dřít až do vyčerpání sil, raději menší zátěž a více opakování. Bohatě postačí běh, chůze, plavání nebo jízda na kole. Zkrátka něco na zpevnění stehen a zadečku. Dobrý vliv na celulitidu potvrdilo třeba pilates. Cvičení pomůže k lepšímu odvodu odpadních látek - pokud si pecivál a sedíš jen na prdeli u počítače, celulitida se brzy objeví (jestli se už teda nestalo).
Masáže a různé přístroje…
Jsou to věcičky, které prý dělají zázraky, ale musí se za ně platit. Myslím tím třeba odstranění celulitidy pomocí infračerveného světla, radiofrekvenční či rázovou vlnou, lymfodrenáží.
Promazávej doma!
Slyšela jsem mnoho chvály na skořicový gel, který si můžeš zakoupit v lékárně za nízkou cenu (100Kč). Dělej si sama v pohodlí doma masáže, zábaly nebo kartáčuj s měkkým kartáčem (pro tvůj lepší krevní oběh).
Nenos těsné prádlo!
Zabraňuje totiž volnému proudění krve do lymfy.

Jeden z pomocníků v boji proti tlustým stehnům!

9. září 2014 v 7:00 | Michaela Vančurová - 18 let |  Hubneme!
Jsem příznivce různých domácích mučidel, protože nerada chodím do posilovny, abych se tam zpotila mezi ostatními lidmi, a pak ještě trajdala někam domů. Máš půlhodinku času, prostě na to skočíš a ještě u toho můžeš sledovat svůj oblíbený seriál nebo si prostě jen pročistíš hlavu při nabušené hudbě, když zrovna dostaneš chuť udělat něco pro své tělo.

Proč si rotoped koupit:
+ kdykoliv v pohodlí doma (nemusíš nikam chodit)
+ za jakéhokoliv počasí
+ poslouží i na pověšení kabelek či věšení prádla
+ můžeš při tom sledovat TV nebo poslouchat písničky
+ mozek si prý lépe zapamatuje při cvičení… můžeš se při tom tedy i učit
+ rotoped ti zároveň měří tep a má i jiné vychytané funkce, které ti ukáže na displeji
+ rotoped nijak extrémně nezatěžuje kolena stejně jako kolo
Pro rotoped nekupovat:
- trénuješ jen spodní část těla
- pro někoho to může být velice drahá záležitost
- po čase tě (s největší pravděpodobností) přestane bavit
- zabírá hodně místa
- jsi stále na jednom místě, což některým příznivcům přírody nemusí úplně vyhovovat

Pokud si myslíš, že když si 2krát za týden sedneš na 15min na rotoped, tak zhubneš za měsíc 5kg, jsi na omylu. Bude to chtít trošku větší píle: doporučila bych ti 4krát týdně aspoň 30min. Jízdou na rotopedu můžeš spálit až 1500Kj/hod!
Spousta dívek (typu hruška) má problémy právě se stehny a rotoped je jeden z ingrediencí v receptu, jak proti tomuto komplexu bojovat. Pokud však nechceš, aby ti na stehnech pouze přibývala svalová hmota a ony tak dostávaly na objemu, doporučila bych ti jet v pomalejším tempu, ale déle. Samozřejmě nikdy nebudeš hubnout pouze jednu část těla, proto se nezapomeň před každou jízdou protáhnout (předejdeš tak bolesti kloubů) a posléze zapoj i jiný druh cvičení/posilování/sportu, který ti stimuluje i ostatní části těla.